Naše knihy

Váš e-mail *

Pragensie

Úvod » Společenské vědy » Pragensie
Strana z 7, řazeno dle Seřadit vzestupně (A - Z)Seřadit sestupně (Z - A)

Půtová Barbora, Královská cesta [Detail produktu]

Akce!

 

Královská cesta

Všední i sváteční život v proměnách času

Půtová Barbora

Pražská Královská cesta, historická spojnice mezi královým měšťanským sídlem (královým dvorem) a sídlem reprezentativním (Pražským hradem) a dějiště korunovačních průvodů, představuje ojedinělý architektonický i urbanistický celek a unikátní soubor stavebních slohů. Středověký základ tu od baroka po 19. století vytrvale překrývají stopy dalších období. Odbornému i laickému čtenáři kniha představuje Královskou cestu jako místo, v němž se protkával všední život, historická tradice, architektura a kulturní dějiny. Poprvé v historii bádání o Praze je téma popsáno nejen z pohledu umělecko-architektonického vývoje, ale též optikou historické antropologie – s důrazem na pochopení každodennosti a zmizelého svátečního a všedního života obyvatel staré Prahy, včetně řemesel, živností, trhů, obchodů a hospod. Ačkoli se text i bohatý obrazový doprovod soustředí na vznik, vývoj a historické proměny konkrétní lokality, kniha Barbory Půtové vrhá světlo na město jako celek.

Plavec Michal, Letiště a letadla [Detail produktu]

Akce!

 360 Kč   288 Kč

Letiště a letadla

Plavec Michal

Přestože první letadlo těžší vzduchu vzlétlo v Praze již v prosinci 1909, první oficiální letiště bylo v Praze založeno až v roce 1919. Do té doby nejčastěji první aviatici využívali chuchelské závodiště, pouze Ing. Jan Kašpar vzlétnul z polí u tehdejšího Proseku. Nepříliš daleko odtud vzniklo první oficiální letiště Praha, dnes známé jako Praha-Kbely. Až do roku 1937 se jednalo o největší pražské letiště, které plnilo jak vojenskou, tak civilní roli. Letecké továrny a výzkumný letecký ústav využívaly ještě menší letiště jako Praha-Letňany a Praha-Čakovice. Pomyslnou vlajku převzalo v roce 1937 moderně koncipované letiště Ruzyně, které zůstalo hlavním leteckým přístavem dodnes. Další svazek edice Zmizelá Praha seznamuje čtenáře s rozvojem letectví v našem hlavním městě a ukazuje, jak letecká doprava a stavby s ní spojené ovlivnily tvář metropole.

Bečková Kateřina, Letohrádky, libosady a výletní místa 1.díl [Detail produktu]

Akce!

 349 Kč   279 Kč

Letohrádky, libosady a výletní místa 1.díl

Levý břeh Vltavy

Bečková Kateřina

Nová kniha Kateřiny Bečkové volně navazuje na edici Zmizelá Praha. Čerpá z bohatství archivních zdrojů, které ukrývají stovky dosud nepublikovaných vyobrazení, grafických listů a kreseb, a podává ucelenou představu o původní podobě výletních míst za pražskými hradbami. Jejich návštěva byla zejména v první polovině 19. století pro Pražany společensky velmi významná. Příležitostí bylo nespočet, ať už šlo o Petřín nebo Šárku, kulturně upravenou přírodu na Kanálce, veřejnosti otevřenou šlechtickou zahradu Kinských či císařskou Královskou oboru či oboru Hvězda, různé viničné usedlosti, lusthausy s občerstvením, zámky a šlechtické letohrádky.

Bečková Kateřina, Letohrádky, libosady a výletní místa 2.díl [Detail produktu]

Akce!

 349 Kč   279 Kč

Letohrádky, libosady a výletní místa 2.díl

Pravý břeh Vltavy

Bečková Kateřina

Druhý svazek Letohrádků, libosadů a výletních míst se prostřednictvím kreseb, maleb a grafických listů převážně z 19. století věnuje místům za pražskými hradbami na pravém vltavském břehu. Sem mířili Pražané za zábavou, odpočinkem a výlety buď po řece, nebo branami Poříčskou, Novou, Koňskou či Žitnou. Mnohé ze zahrad, sadů a letohrádků, většinou zaniklých, zůstaly dodnes v paměti města jako pomístní názvy či jména ulic Vinohrad, Žižkova, Nuslí, Vršovic, Karlína a Libně. Oblíbená byla Kanálka, Wimmerovy a Krennovy sady, v hostince proměněné letohrádky Sakrabonka, Sklenářka, Bezovka nebo Kravín, sezonní událostí bývala Fidlovačka v dosud nezastavěném Nuselském údolí, na vltavských ostrůvcích si výletníci vychutnávali romantická přírodní zákoutí, na Vyšehradě, u Chodovské tvrze či u kunratického hrádku zase doteky dávné minulosti. Kniha, reprodukující známá i dosud nepublikovaná umělecká díla, může však být nejen zprávou o životním stylu našich předků, ale také pobídkou k procházce po zobrazených lokalitách a po proměnách posledních dvou stoletích.

Bečková Kateřina, Nádraží a železniční tratě [Detail produktu]

Akce!

 

Nádraží a železniční tratě

Zaniklé, proměněné a ohrožené stavby

Bečková Kateřina

Zájem o poznání různých podob prostředí našeho života, jak se v průběhu času měnily nebo zanikaly, je stále živý. A tak se v tradiční edici Zmizelá Praha ocitají témata, která byla doposud jen na okraji pozornosti. Jde především o industriální stavby a prvky města, jejichž překotný zánik během posledního desetiletí vyvolal spontánní společenskou potřebu zabývat se jejich hodnotou, dokumentací i možnostmi konverze. K jejímu naplňování by měla přispět i tato edice. První svazek z nové řady se věnuje všeobecně oblíbenému tématu železnice. Právě tato oblast v Praze prožívá v současnosti tak dynamickou proměnu, že jen během přípravy knihy bylo nutné některé stavby či prvky pomyslně přeřadit z kategorie existujících do kategorie zmizelých. Kniha však nemá být jen nostalgickým lkaním nad neúprosným osudem, ale pro každého vnímavého zájemce i pomůckou, jak najít k industriální architektuře prostřednictvím poznání historie a pochopení souvislostí vlastní cestu.

Mahel Ivo, Nádraží a železniční tratě 2 [Detail produktu]

Akce!

 360 Kč   288 Kč

Nádraží a železniční tratě 2

Zaniklé, proměněné a ohrožené stavby na pražské periferii

Mahel Ivo

V rámci edice Zmizelá Praha navazuje svazek na úspěšný první díl knihy Kateřiny Bečkové Nádraží a železniční tratě, vydaný v roce 2009. Pokračuje v dokumentování změn, kterými v toku času procházejí železniční tratě, nádraží a zastávky. Tentokrát se zaměřuje především na okrajové části Velké Prahy, kde hned několik traťových úseků prošlo v posledních letech rozsáhlými přestavbami. Mnohé objekty přitom buď zcela zanikly, nebo byly až k nepoznání změněny. Na nejbližší léta jsou naplánovány rozsáhlé přestavby železničních tratí a budov, takže tato publikace se snaží zdokumentovat současný stav a uchovat ho alespoň v této formě pro budoucnost.

Mahel Ivo, Nádraží a železniční tratě 3 [Detail produktu]

Akce!

 

Nádraží a železniční tratě 3

Zaniklé, proměněné a ohrožené stavby v jižní části Prahy

Mahel Ivo

Další svazek z úspěšné edice Zmizelá Praha se věnuje proměnám nádraží a železničních tratí v oblastech jižní části Prahy. Kromě pražského Wilsonova nádraží budou v této knize zobrazeny železniční stavby i provozy na Smíchově a ve Vršovicích, pod Vyšehradem, na Vinohradech, ale i v Michli a Strašnicích.

, Nádraží a železniční tratě 4 [Detail produktu]

Akce!

Bendová Eva - Václav Hájek , Neony a světla reklam [Detail produktu]

Akce!

 299 Kč   239 Kč

Neony a světla reklam

Bendová Eva - Václav Hájek

Neony ozářily noční tvář města a vnesly do jeho ulic tajemství a moderní životní styl. Vábily k návštěvě do obchodních domů. Sváděly ke vstupu do restaurací. Dotvářely mámivou atmosféru filmů z dvacátých a třicátých let, kdy se jejich sláva šířila Evropou a Amerikou. Staly se symbolem tužeb moderního člověka. V českých zemích jim vtiskli avantgardní estetiku slavní tvůrci, jako byli Ladislav Sutnar nebo František Zelenka, a povýšili tak světelnou reklamu o umělecký výraz. Po druhé světové válce se neon stal i nástrojem propagandy, ale to už jeho sláva postupně upadala až k dnešnímu zapomnění. Archivní fotografie, film a časopisecky publikované návrhy z doby zlaté éry neonu jsou pramenem knižního zpracování tématu v dalším svazku edice Zmizelá Praha.

Kopáč, Radim - Schwarz, Josef , Nevěstince a nevěstky [Detail produktu]

Akce!

 360 Kč   288 Kč

Nevěstince a nevěstky

Obrázky z erotického života Pražanů

Kopáč, Radim - Schwarz, Josef

Publikace představuje zaniklé prostředí křivolakých pražských uliček, honosných i špinavých hampejzů, pochybných náleven, barů a šantánů, ale i soukromých bytů, ve kterých se ženy nejrůznějšího věku nabízely svým klientům. Přibližuje také polosvět pasáků a kuplířů, ale i snahy těch, kteří s tímto sociálním problémem bojovali. I když prostituce v Praze bujela už od středověku, obrazový materiál v knize z pochopitelných důvodů pokrývá až období Rakouska-Uherska a první republiky. Zatímco za monarchie bylo provozování prostituce podrobeno úřednímu dohledu a veřejné domy fungovaly oficiálně na základě koncese, za první republiky se nevěstky musely stáhnout do ilegality. Stejně jako předtím také "šlapaly chodník" a své zákazníky "lovily" v nejrůznějších pohostinských zařízeních. Kniha dává nahlédnout do všech těchto míst i do tváří těch, kteří se v tomto světě pohybovali. Průvodní studie pak pojednává titulní problematiku v širším kulturním i společenském kontextu.

Jméno

Heslo

Zapomněli jste Vaše jméno a heslo?

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s jejich použitím.